Decade2016.12.22. 04:17, roboman

Hopp, egy stratégia, pontosabban erőforrás menedzsernek mondott játék. Nyilván, alapból nem a stílusom, de volt már itt hasonló stílusú játék, bár egy kicsit komplexebb ennél. Ez a darab a maga kis egyszerűségében tart számot érdeklődésre, bár eléggé mérsékelten, mert nem egy nagy szám, de kiválóan példázza, hogy mindennapi emberek képesek szöveges stratégiákat összehozni elképesztően rövid idő alatt. A 37. Ludum Dare versenyre készült, aminek a lényege, hogy 2 nap alatt kell elkészíteni egy játékot. A verseny tematikája: Egy szoba. Ez mondjuk egy kissé baljósan hangzik, de a játékmenetben érezhetően ez nem gördít akadályt a játékosok elé. A történet szerint valahol vagyunk, és valahova tartunk, és oda 10 évig tart az út (nyilván az űrben), és ez képezi a címet is, hogy dekád, ami felveti a kérdést, hogy hány deka egy kiló, és hasonló hiábavalóságok. Na, most erőforrásokkal kell gazdálkodnunk, hogy túléljük az utat, és épségben odaérjünk a célállomásra. Az idő automatikusan halad előre, tartalékaink fogynak, és ügyeskednünk kell, hogy a szűkösen rendelkezésre álló erőforrások kitartsanak, illetve több növekményt mutassanak, mint csökkenést. Ezt elkapni nem könnyű, valószínűleg vak tyúk is talál szemet alapon sikerül majd elérni az optimumot. Na, ennyivel van ennyi, csákány.
Értékelés: 3 optimum az 5-ből
A játék online változata: https://graebor.itch.io/decade
Forráskódja Twine rendszerben: http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview&uid=11713
A versenyen részt vevő összes játék (2390db) http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview
Within Blank Pages2016.12.16. 03:44, roboman
Szóval. Ez egy horror játék, a 2016-os NaNoWriMo versenyre készült. Nem tudom, mi a fene az a NaNoWriMo, de ha egyszer megtudom, biztos elindulok azon is nagyon jó lesz nekem. Technikailag nem kifogástalan a játék kivitelezése, de én azt mondom, hogy megérte ráfordítani azt az 1-2 éjszakát, amíg kisilabizálgattam a lényeget. Bár feleletválasztós játék, azért nem olyan egyszerű végigcsinálni, mint ahogy elsőre gondolná az ember. Egy varázskönyvbe kell varázsigéket gyűjtögetni, mert bizonyos akadályokat csak akkor lehet elhárítani, ha a megfelelő varázsige aktív. A sztori egy szektás, élőholtas, démonos történet, márha kategorizálni akarnánk, és lenne ilyen besorolás a kardos, baszós mellett. Annyit segítek, hogy a sztoriban szereplő élőholtakat nem kell lenyilkolni, habár le lehet, és az események kulcsa és megoldása többszörösen is a temetőből feltámasztott élőholtakban rejlik. Na, ezt mindenki ossza be, ahogy akarja, ennyit mára, csá. Mondjuk a játék lehet, hogy több szót érdemelne, de mostanában alig írok valamit, és kezd leépülni az agyam. Különben is el vagyok szállva magamtól. Azért írok ilyen stíluson aluli dolgokat, mert azt képzelem, hogy nekem már mindent szabad. Meg különben is.
Értékelés: 4,5 varázsige az 5-ből
http://philome.la/GDeyke/within-blank-pages
Open Sorcery2016.10.02. 21:37, roboman

Ebben a játékban egy tűzfalat személyesítünk meg, vagyis alakítunk, aki egy - mondjuk így - kisebb helyi hálózat védelmét látja el. Összesen 4 helyszínt kell ellenőriznünk 7 napon át, aztán Halloween napján betör a rendszerbe egy olyan entitás, ami a főellenfelünk lesz, itt már-már stratégiába hajló feladataink lesznek, mindenesetre stratégiát kell kialakítani a hálózat, és az emberek megvédésére, és az esetleges életben maradásunkra is, ha nem akarunk felmorzsolódni az ellenféllel vívott küzdelemben. Egyébként mesterséges intelligencia (AI, artifical intelligence) vagyunk, nap mint nap álmodunk valamit, és tanulgatunk az emberek érzelmeiből is. Időközben emberré is válhatunk, de ahhoz egy nagyon bonyolult feladatot kapunk, amit nem könnyű megoldani, vagyis szerintem kurva nehéz, elég ha végigtoljuk a játékot mesterséges intelligenciaként, így is lesz elég dolgunk. Szerintem igazi cyberpunk remekmű ez a játék, igaz, "csak" egy program szemszögéből, de van benne mindenféle, technika, mágia, szellemek, mentális bajok, szóval egy nagyon összetett világ mindennapjait kell felügyelnünk, ellátni a védelmét.
Értékelés: 4,5 elementáris tűzfal az 5-ből
http://www.abigailcorfman.com/OpenSorcery.html
Capsule II2016.08.19. 19:05, roboman
the 11th sandman

A Capsule II a Capsule előzményét meséli el tehát igazábóól egy prequel. A 11 kiválasztott ébredését, aki mentálisan talán nem olyan stabil, mint a többiek. Évek óta végzi a feladatát, minden rutin neki. Aztán egyik évben, Halloweenkor megpróbálja megtörni a feladata egyhangúságát, és jelmezt ölt magára. Alighogy kimaszkírozza magát, egy kapszula meghibásodik, és egy Todd nevű fickó szintén feléébred. Todd istennek képzeli a 11. sandmant, aki átkereszteli Todd-ot Nilo-ra, és Istenként tetszeleg előtte évekig. Aztán egy napon, éppen mielőtt lejárna a sandman szolgálata, Nilo-Todd mindenre rájön...
Értékelés: 4 hibás kapszula az 5-ből
http://capsule.paperblurt.com/
Capsule2016.08.16. 18:20, roboman
What's happening in Sector 24-R?

Emberi telepesek készülnek elhagyni a Földet, hogy új hazát találjanak maguknak. Az űrhajójuk a Makida, hozzávetőlegesen 20000 négyzetkilométer nagyságú monstrum, 60000 ember befogadására alkalmas. Az emberek kapszulákban, hibernálva töltik az utat, ami 98 évig tart. 12 kiválasztott tart őrséget, és felügyel a hajóra. Összesen 8 évig vannak ébren, aztán váltja őket egy másik sandman (mert így hívják őket). A játék leírja az unalmat, amit a 8 év jelent, de aztán valami egyszercsak történik a 24-R szektorban (talán gázszivárgás?), és a hősünknek cselekednie kell. Ám amit ott tapasztal, arra igazán nem számított. A játéknak van egy második része is, és lehet, hogy egy harmadik is elkészül, ha megérjük. (fő az optimizmus!)
Értékelés: 4 24-R szektor az 5-ből
http://capsule.paperblurt.com/
The Speaker HUN2016.07.22. 14:42, roboman
Képzeljünk el egy bolygót, amit 4 faj képviselői laknak vegyesen: satuniaiak, utiniaiak, Tyuiopok, és emberek. A történet középpontjában egy Tyuiop blogger áll, aki balesetet szenvedett, és lebénult, ezért szóvivőt keres maga mellé, hogy gépelje a blogját, amíg fel nem épül. A. A. Arthur, a blogger nagyon népszerű világszerte, és sokan fordulnak hozzá kérdésekkel, hogy adjon tanácsot ügyes-bajos dolgaikban. A szóvivőt Daniel Rivieranak hívják, és mi személyesítjük meg. A szóvivő dolga, hogy gépelje, amit a blogger diktál neki, de hősünkben mégis morális kérdések merülnek fel a tanácsok helyességével kapcsolatban, és hajlik arra, hogy más válaszokat adjon, mint amit a Tuyipop diktál neki. A játék morális kérdéseket is feszeget, nem mondom, hogy tökéletes, de felvázol egyféle utópiát, amiben van idegen, blogger, és az idegen fajok különböző morális nézőpontjainak ütköztetése.

A játék eredetileg angol nyelvű, de azt technikai okokból nem ajánlom, inkább magyar verzió.
The Sadness of Rocky Barbato2016.07.04. 13:38, roboman

A játék főszereplője egy öregedő, visszavonult pornószínész, aki nagy kedvvel gondol vissza egy Savanna Steele nevű partnernőjére, akivel 3 filmet készítettek együtt. Rocky Barbato igazán tanácstalan, nem tudja, mit kezdjen magával, azon kívül, hogy megnézi valamelyik filmjét Savanna Steele-el.

Aztán egy ponton Rocky Barbato bekattan, telefonál Istennek, majd a Sátánnak, akinek az Isten sms-t írt, hogy ne segítsen Rockynak ő sem, mert berágott rá. Végső elkeseredésében főhősünk valami csúnya bűntényt követ el, és elindul Mexikó irányába. A végkifejlet attól függ, hogy megbánja-e, visszacsinálje-e, amit tett, vagy kitart az eredeti elképzelése mellett, és tovább folytatja azt.
Értékelés: 4,5 visszavonult pornósztár az 5-ből
rocky.paperblurt.com
Kotodama2016.04.25. 10:27, roboman

In Japan, there is a common myth of the spirit of language called kotodama (言霊); a belief that some divine power resides in the Japanese language.
- Oxford Words Blog
Az van, hogy egy vírusos sörhirdetés kapcsán elszabadult a költészet Tokyoban, és egy robotot (minket) bíznak meg, hogy megakadályozzuk az irodalmi művek pusztító hatását. Különleges robot lévén védve vagyunk a haikuk, limerickek, prózák, és egyebek ellen, és nekünk kell megvédeni a többi robotot, akik nincsenek felvértezve ilyesmi képességekkel, és különben is általában hasonlítani akarnak az emberekhez, de a költészet (feltehetőleg) rosszat tesz nekik. A sok költészet az emberekre is káros, de kit érdekel? Élettartamuk úgyis kevesebb, és hamar pótolhatóak, ellentétben a robotokkal. Meg különben is sokan vannak, túlnépesedés van, úgyis elszaporodnak megint. Szürreális science-fiction klasszikus irodalmi művek szerepeltetésével.
Értékelés: 4 vírusos sörhirdetés az 5-ből
Don't Read the Comments2015.12.12. 21:42, roboman
Ez a játék a kispolgár küzdelme az internettel. A jelenet groteszk - elkezd blogolni a függönykarnisokról. Aki maga is blogot ír, talán több figyelmet szentel a játéknak, az internetes szakszavak, és a kispolgári figura felkelti az olvasó érdeklődését. Két befejezés van, szóval némi interaktivitás is felfedezhető a játékban. Én meglepődtem a végén, nem számítottam erre a fajta befejezésre. A szttori a következő, hősünk haverja, egy "Social Media Guru", azt tanácsolja neki, hogy ne olvassa el a kmmenteket. A játék folyamán a hős végig habozik, hogy olvassa, vagy ne olvassa a bejegyzéseket. A végén a kíváncsiság győz - vagy nem - ez a két befejezés.

Értékelés: 3,5 hozzászólás az 5-ből
http://if.nemvagyokbeteg.hu/wp-content/uploads/2015/12/drtc.html
The Legend of the Misssing Hat2015.12.09. 11:22, roboman
A leírás szerint egy 5-10 perces játék, ehhez képest ráment a délelőttöm. Ebben is kis ninjákkal vagyunk, vagyis ők a mi lakótársaink, és mi is ninják vagyunk. Kísértetiesen hasonlít az előző játékra, csak ez valamivel nehezebb. Valami előadásra készülünk, és nem találjuk a kalapunkat. A ninják különféle dolgokkal vannak elfoglalva, és depressziósak, idegesek. Nekünk kell őket jobb kedvre deríteni különböző tárgyakkal, amit különféle helyekről tudunk összszedni. Én ott akadtam meg, hogy volt valami, ami csak a központi szobából volt látható, nem pedig abban a szobában, amelyikben valójában volt. A játék elvileg a humor kategóriába van besorolva, és kezdőknek, és gyerekeknek ajánlják.

Értékelés: 4,5 legendás kalap az 5-ből
http://iplayif.com/?story=http%3A%2F%2Fifarchive.org%2Fif-archive%2Fgames%2Fmini-comps%2Fcoverstories%2FLegendOfTheMissingHat.zblorb
The Story of the Shinoboo2015.11.22. 11:08, roboman
Narrative of the Halloween Ninjas
Bevallom, nekem életemben ez az első szövegbegépelős játék, amit sikerült EGYEDÜL megcsinálnom. Azért van ebből a fajtából is kedvencem (nem sok), de eddig mindig vettem igénybe segítséget. Kezdetben van egy kardunk, egy zsákunk, és egy zseblámpánk. Feladatunk mindössze annyi, amennyi Halloweenkor szokás: kiöltözni, összegyűjteni az édességet a szoba különböző irányaiban lebzselő szintén beöltözött alakokkal, majd egy halloweeni tökkel kezdeni valamit. Így szerezhető meg a 100 pont. Ezzel pedig itt lehet játszani.

Értékelés: 5 halloweeni ninja az 5-ből
Taghairm2015.10.31. 11:32, roboman
Az unokatestvéreddel, Lauchlannal érkezel a pajtához. Fáradt vagy, és kialvatlan. A pajtában hónapok óta gyűjtögetett, és bezsákolt macskák vannak. Lauchlan, és te felváltva kezditek őket a tűzbe dobálni. Az elején még felajánlja a játék, hogy elengedd a macskát, de később, ahogy egyre jobban belejössz, úgy érzed, már nincs visszaút. A játék kissé sivár, és unalmas, rakni a tűzre fát, és macskákat sütögetni, a játék újra, meg újra beadja ugyanazt a sablonos szöveget, néha a szereplők állapotáról is szó esik. Talán van értelme ennek az egésznek? A végére kiderül. A játék eléggé erőszakos, és hanghatások teszik még ijesztőbbé. Hallatszik a tűz hangja, az égő macskák hangja, és egyéb túlvilági hangok.

Értékelés: 3 égetett macska az 5-ből
http://www.ifcomp.org/1343/content/index.html
Taghairm letöltése
TOMBs of Reschette2015.10.25. 21:18, roboman
A Videogame About Fighting Monsters
Az introban éppen a kedvenc kocsmádban üldögélsz, ahogy a jó kalandoroknál szokás, amikor megjelenik egy titokzatos csuklyás idegen, aki küldetést ajánl, majd átad egy térképet. A térkép Rechette sírkamráihoz való. Többféle szörny él itt, érdemes legelőször is a könyvtárban utánaolvasni. Találunk az elején egy levelet is, amit egy lovag írt, és amihez fegyvereket mellékelt, hogy ki tudjuk irtani a gonosz Wemporoot, aki egyenesen előttünk tanyázik északra, és akár be is mehetnénk, de nem teljesen az a megoldás, amit a lovag javasolt. Minden nagyobb szörnynél, aki a sírkamrákban található, más és más módszerekhez kell folyamodnunk a megölésükhöz - ez az egyetlen út, ami kivezet Reschette sírkamráiból...

Értékelés: 4,5 sírkamra az 5-ből
http://ifcomp.org/1353/content/TOMBs_of_Reschette.html
TOMBs of Reschette letöltése (Mentés másként)
Nuclear Fire at Castle Treachery2015.10.18. 18:43, roboman
Ez a darab egy klasszikus kalandjátékot próbál meg imitálni. Törzsünk kihalóban van, mert a nap kihúnyófélben van, és be kell lépnünk az Árulás Kastélyába, hogy megszerezzük a Nukleáris Tüzet, ami újra lángra lobbanthatja. Egy harcos és egy sámán közül választhatunk, kié legyen a küldetés. A kastély helyszínei néhány szavas leírásokból állnak, innen mehetünk különböző irányokba, amik fel vannak sorolva. Utunk során tárgyakat kell összegyűjteni, addig ne lépjünk be a Nukleáris tűz lelőhelyére, amíg nincs nálunk kétfajta varázsszer, ha sámánok vagyunk, meg egy buzogány és egy pajzs, ha harcosok, hogy a végén legyőzzük a szörnyet, és megszerezzük a Nukleáris Tüzet. Különböző tárgyak vannak még, amik hasznosak lehetnek utunk során, de most nem sorolom fel mindet.

Értékelés: 4,5 nukleáris tűz az 5-ből
http://www.distantzone.com/twine/nuclearfire.html
Big City Interactive Fate Machine2015.08.13. 21:34, roboman
Éppen hazafelé tartasz egy művészeti kiállításról, amikor feltűnik egy nő egy árnyékos alagút szájában. Madárszerű arca van, és tollakat visel a hajában. Hamarosan elmondja, hogy azért van ott, hogy kiraboljon. Big City, és a hozzá közeli Deep City különös hely: mágikus és szürreális események történnek veleünk hazafelé a művészeti kiállításról. A játék eléggé rövid, a leghosszabb történetet akkor hozhatjuk ki belőle, ha menekülünk a városon keresztül a rabló elől. Szinte ahány választás, annyiféle befejezése van. Szívesebben olvastam volna még a városban játszódó történetet, sajnáltam, hogy olyan hamar vége van, bármelyik lehetőséget is választjuk. Az egész hangulata engem Terry Pratchett Korongvilágára emlékeztetett.

Értékelés: 4,5 madárszerű arc az 5-ből
http://www.distantzone.com/twine/bigcity.html
Don't Go In The Old Greene House2015.08.06. 08:32, roboman
Egy újabb játék, ami Halloweenkor játszódik. A főhősnek fogadásból egy órát kell maradni egy szellemek lakta házban. Három testvér szelleme "él" a házban, név szerint Madison, Sylvia, és Bradley. Közülük Madisonnal tudunk érdemben társalogni, ő kísér minket végig a házon. Van még Chrissie és Samantha, ők is a házban kísértenek. Hogy végigmenjünk a játékon, mindegyikükkel találkoznunk kell. Valamelyik veszélyes, valamelyik nem, de ha valamelyik kísértet éppen támadni készül, jobb, ha lelépünk. A játék végig illusztrálva van, szóval láthatjuk is a ház és a kísértetek képeit, ami kiváló atmoszférát teremt a történethez. Már csak a képek miatt is megéri végigjátszani, nagyon művésziek.

Értékelés: 5 szellemtestvér az 5-ből
http://philome.la/LauraKnetzger/dont-go-in-the-old-greene-house
Candlesmoke2015.07.13. 13:58, roboman
Főhősünk Miranda Fishback, egy női rendőrtiszt, akit egy szép őszi délutánon, egy aranyos középkorú férfi szomszédja hív, mert aggódik a testi épségéért. A férfi minden nap gyertyákat gyújt meg a lakásában, és a szerdai vihar óta nem csinálja, azért gondolják, hogy történt vele valami. A játék a lakás felderítéséről szól, az emelettől a pincéig. A lakásban gyertyák vannak majdnem minden szobában, ezeket kell meggyújtogatni, ha megtaláltuk a gyufát. A játéknak négy befejezése lehetséges, ebből kettőt csak akkor érhetünk el, ha meggyújtottuk az összes gyertyát. Ez a játék a tavalyi halloweni Ectocomp verseny győztese, engem annyira nem fogott meg...

Értékelés: 4 női rendőrtiszt az 5-ből
http://inurashii.xyz/candlesmoke/
Death and Dissonance2015.07.12. 17:30, roboman
Ez a játék, vagyis inkább interaktív történet három zeneszerző halálát meséli el, név szerint Arnold Schoenberg, Anton Webern és Alban Berg. Ők voltak a második bécsi iskola tagjai, ha ez mond valakinek is valamit. A történetek közben a zeneszerzők műveit hallhatjuk, miközben végigkövethetjük a végóráikat. Elhalálozási sorrendben követhetjük a történetüket. Berg 1935-ben halt meg Bécsben, Webern egy Mittersill nevű helyen 1945-ben, Schoenberg Los Angelesben, 1951-ben. Az első történetből tudunk meg a legtöbbet, a szerző életének fontosabb dátumait is végigélhetjük. A második zeneszerző története már a halála napjára és körülményeire fókuszál, a harmadiknak már csak percei vannak hátra, álmában éri a halál, és az álmában látott számokból tudunk meg eseményeket. Pontosan akkor hal meg, amikor megjósolták neki. Nem annyira nevezném az egészet játéknak, mint népszerűsítő történelemnek interaktív köntösbe bújtatva. Mivel különös vonzódásom a népszerűsítő történelemhez már egészen fiatal koromban megmutatkozott, mégis felveszem a játék kategóriába. Amúgy továbbra is kevés fogalmam van, kik (voltak) ezek a faszik, és a szerzők miért pont a halálukra koncentráltak, mindenesetre figyelemreméltó próbálkozás.

Értékelés: 3,5 második bécsi iskola az 5-ből.
http://dissonance.music.cbc.ca
TUNDRA2015.07.11. 06:25, roboman
Vándorolni a végtelen tundrán, majd találni egy föld alatti bunkert... Az igazi kalandjaink itt kezdődnek (mármint a bunkerben), ahol mászkálni kell, ajtókat/szekrényeket kinyitni, és megoldani egy rejtvényt. A bunker egyébként elhagyatott, valamiféle kísérletet végezhettek itt, de egyetlen élő emberrel sem találkozni. A játékhoz egy térkép is van, ahol mászkálunk, én elég sokszor végigmászkáltam rajta, amíg megtaláltam mindent. A megoldás egy rejtvény körül forog, aminek a szavai pirossal vannak kiemelve, csak a pontosság kedvéért. Kétfajta vég lehetséges, vagy megfejtjük a rejtvényt, és eltaláljuk a kódot, vagy szétlőjük a biztonsági mechanikát (ehhez kell fegyver). A kommentekben halálra dícsérik, de engem nem ragadott meg teljesen a történet...

Értékelés: 3,5 föld alatti bunker az 5-ből
tundra.paperblurt.com/
Princess in the Dungeon2015.07.10. 05:39, roboman
Mivel ez is a 300 szavas Twine-versenyre készült, meglehetősen rövid, a játék azt a kérdést igyekszik feltenni humorosabb formában, hogy mi van, ha a királylány vonakodik a herceghez feleségül menni, inkább maga indul el a labirintusba, hogy megtalálja az igazit. A játék egy párkeresés története a királylány szemszögéből. Eléggé el lehet keseredve, ha a labirintust választja a herceg helyett. A játék bizonyos pontján úgy lehet túljutni, ha erőltetjük a választásunkat. A labirintusban jó esetben kétszer fogunk meglepődni... Először a szörny hozzáállásán, majd amikor előkerül a választottunk. :-)

Értékelés: 4,5 vonakodó királylány az 5-ből
http://frodewin.itch.io/princess-in-the-dungeon
|